OGLĄDASZ: Sługi Boże (2016) CDA – Film Online PL

Sługi Boże (2016) CDA – Film Online PL

POBIERZ CAŁY FILM

Z wieży wrocławskiego kościoła rzuca się młoda Niemka. Śledztwo prowadzi doświadczony komisarz Warski (Bartłomiej Topa). Ku jego niezadowoleniu do sprawy zostaje przydzielona także Ana Wittesch (Julia Kijowska) – niemiecka policjantka o polskich korzeniach. Warski nie wie, że Ana przyjechała do Wrocławia prowadzić jeszcze inne, tajne dochodzenie. Wkrótce okazuje się że do Wrocławia przybywa także wysłannik Watykańskiego Banku dr.Kuntz (Krzysztof Stelmaszyk). Co łączyy samobójstwo niemieckiej studentki, tajne śledztwo Any Wittesch i przyjazd wysłannika z Watykanu? Zanim zagadka zostanie rozwiązana komisarz Warski i Ana Wittesch muszą nauczyć się współpracować i wzajemnie sobie zaufać. Tymczasem z wieży wrocławskiego kościoła rzuca się kolejna dziewczyna… Polska pogoń za kryminałem trwa, choć najczęstszym rezultatem rodzimych starań są póki co filmowe odpowiedniki lekkostrawnej literatury pociągowej, łatwo przyswajalne, ale byle jakie, będące wypadkowymi imitowanego po naszemu hollywoodzkiego stylu i skandynawskiej konsekwencji. Epigońskie z ducha założenia przekute na gotowy produkt skutkować mogą, jak się wydaje, jedynie uboższym substytutem. Dlatego połowicznie tylko udane były i „Jeziorak”, i „Na granicy”, chyba jedynie „Czerwony pająk” pozostaje filmem z ostatnich lat, który może służyć za mocny punkt odniesienia, a przecież konwencja kryminału, czy też dreszczowca zastosowana została tam pretekstowo. Ale tytuł ten pada nieprzypadkowo, z innego jeszcze powodu, czysto skojarzeniowego. Nie dość, że w „Sługach bożych” na ekranie przewijają się aktorzy oglądani u Koszałki, to jeszcze film otwiera scena na basenie. Można zresztą potraktować ją cokolwiek symptomatycznie. Otóż sterany życiem komisarz Warski, typowy glina z przeszłością, ale bez przyszłości, swój żal, złość i rozczarowanie rzeczywistością wykrzykuje dopiero po pełnym zanurzeniu. Po zdjęciu pływackich gogli znowu nakłada maskę, na której rysuje się sprzeczny grymas pełnej zaangażowania obojętności. Tak czy inaczej, ten bezsilny krzyk na poziomie metaforycznym może zostać zinterpretowany jako wyraz pewnej reżyserskiej niemocy wobec scenariusza, który notabene Mariusz Gawryś współtworzył. Lecz nawet mimo szeregu niefortunnych rozwiązań fabularnych, udało mu się zrealizować film kryminalny zdolny na tę godzinę z hakiem przykuć do ekranu.

- Posted by Admin - No Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *